کد خبر: 600

تاریخ انتشار: آذر ۹, ۱۳۹۷

ناصر دلخوش

کاهش ترافیک از زیر گذر یا کمر بندی!

گراش انقلابی _ ناصر دلخوش : به نام خدا   با عنایت به مصوبه شورا و تصمیم شورای ترافیک با توجه به برآورد های اولیه انجام شده هزینه احداث زیرگذر مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیارد برآورد شده است .با نگاه به وضعیت شتاب زدگی در تصمیم گیری شورا و شهرداری محترم و از آنجایی که […]

گراش انقلابی _ ناصر دلخوش : به نام خدا

 

با عنایت به مصوبه شورا و تصمیم شورای ترافیک با توجه به برآورد های اولیه انجام شده هزینه احداث زیرگذر مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیارد برآورد شده است .با نگاه به وضعیت شتاب زدگی در تصمیم گیری شورا و شهرداری محترم و از آنجایی که ما در سطح شهر تجربیات ناگواری همچون پروژه باغ ملی را در ذهن داریم.

به عزیزان شورا و شهرداری پیشنهاد میکنم ، در تصمیم خود پختگی و کارشناسی های علمی و همه جانبه رادر نظر بگیرند.همچنین اجازه بدهید مهندسین و صاحب نظران این حوزه نیز طرح را کارشناسی و اعلام نظر بفرمایند.ضمنا با توجه به اندک تجربه در حیطه ترافیک و تصادفات که اینجانب دارم، این نکته را یادآور شوم که بدلیل اینکه گراش در مسیر ترانزیت محموله هایترافیکی قرار دارد باید این موضوع نیز مد نظر قرار داد. (حداقل تا احداث کمربندی).اینجانب پیشنهاد می کنم  بجای صرف هزینه هنگفت در این شرایط اقتصادی که اکثر مردم در فشار اقتصادی و معیشتی هستند و روزانه شاهد متحمل شدنخسارت اقتصادی و گاها ورشکستکی برخی کسبه  هستیم.

شورا بیاید و با  یک دهم این اعتبار وضعیت هندسی و فیزیکی در سطح همتراز میدان شهید برزگران (شهرداری) را با کمک مهندسین توانمند که در این شهرحضور دارند بگونه تغییر دهد که هم مشکل ترافیک و خیابان شهیدان محقق حل شود و  مابقی اعتبار پیش بینی شده را در امور دیگری که اولویت بیشتریدارد صرف کند.

برای این موضوع می شود از میدان امام رضا (ع) ابتدای ورودی لار الگو گرفت. و پیشنهاد می کنم مابقی اعتبار را برای تکمیل و تسریع پروژه کمربندی هزینه شود . که این خود نیز بخشی از بار ترافیکی را از میدان شهرداری کاهش خواهد داد و یا اینکه مابقی اعتبار را پس از امکان سنجی و کار کارشناسی صرف ایجاد یک کارخانه و کار تولیدی شود تا هم جوانان جویای کار شاغل شوند و هم کمک به اقتصاد و تولید  شود که این خود یک یادگار بزرگی از شورای پنجم خواهد بود که در ذهن مردم شریف گراش خواهد ماند.

 

 

پسندیدم(۱۹)نمی پسندم(۰)
دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 0

کل نظرات :9

  • عبدالعزیز

    تاریخ : ۱۶ - آذر - ۱۳۹۷

    1 - 0

    اقای دکتر، اینقدر بالجاجت و سماجت، بعد هم میان میگن ما به مردم و شورای ترافیک و... دروغ گفتیم که مهندسین رو بیاریم اینجا
    اینا هنوز از پس کارایی که چند ساله قولش رو دادن برنیومدن یا حتی کارهای شورای قبل رو تکمیل کنن . هنوز جریان ابشار کلات درجریانه ولی درحد حرف، هنوووز نورپردازی کلات یه قوله، اینم مثل چیزای دیگه
    کار ز مرد باید خواست

    پسندیدم(۱)نمی پسندم(۰)

    پاسخ

  • شهروند

    تاریخ : ۱۱ - آذر - ۱۳۹۷

    2 - 0

    سلام
    به نظر بنده حقیر هم پیشنهاد دکتر دلخوش و اقای وقارفرد خیلی بهتر و بجاهستش
    ایا امارتصادفات از سازمانهای امدادی و نظرات انها استفاده شده؟
    با شروع به کار و هزینه زیاد ایا مشکلات برطرف میشه یا تاجابجایی تاسیسات قطعی اب، گاز چند مدت زمان میبره
    ان شاءالله که مثل باغ ملی نشه و پشیمانی نداشته باشه
    بهتره به فکر کمربندی جدید باشیم

    پسندیدم(۲)نمی پسندم(۰)

    پاسخ

  • ابراهیم وقارفرد

    تاریخ : ۱۰ - آذر - ۱۳۹۷

    3 - 0

    با درود و سلام
    در مورد طرح زیرگذر میدان‌شهید برزگران آنچه که در نگاه اول به ذهن خطور میکند آیا در محل مذکور آیا اصولا ترافیکی وجود دارد یا خیر؟ بنده که تا حالا هیچگونه ترافیکی در آنجا مشاهده نکرده ام و شاید دلیل اجرای طرح خطرناک بودن مسیر تردد میباشد . به هر حال چون نهادهای مسئول و طراح و تصویب کننده طرح جوابگو نبوده و نیستند سوالات ذیل را از عزیزان شهروند میپرسم تا شاید اذهان مشوش از تصویب این طرح دلیلی منطقی یابند:
    ۱.آیا آمار تردد در مسیرهای منتهی به میدان استخراج شده است؟ کدوم‌مسیر پر تردد است؟
    ۲.آیا به هزینه و زمان جابجایی تاسیسات آب و برق و گاز و فیبرنوری توجه شده است؟ رئیس اداره گاز هزینه و زمان و مشکلات طرح را مطرح کرده بودند ولی از اداره آب و مخابرات و برق در این‌مورد مطلبی شنیده نشد.به نظر میرسد عبور لوله آب سد سلمان فارسی و فیبرنوری همانند لوله گاز دردسرساز شود.
    ۳.آیا با تغییر هندسی میدان و تغییر معبر نمیتوان به مشکل پرخاطره بودن مسیر پایان داد؟
    ۴. آیا ایجاد کمربندی نمی تواند به کاهش ترافیک(!) کمک کند؟
    ۵.آیا در زمان اجرای طرح ( که به نظر بنده حتی با وجود تامین بودجه بیشتر از ۴سال طول خواهد کشید) مسیر جایگزین بخصوص برای بار ترافیکی وجود دارد؟
    و سوالات گوناگون دیگری که کمابیش توسط شهروندان در فضاهای مجازی مطرح گردید.....
    در مجموع به نظر میرسد این طرحی ناپخته میباشد که متاسفانه تصویب شده و قطعا در صورت اجرای آن علاوه بر به هدر دادن بودجه شهرداری اتمام پروژه آن به درازا خواهد کشید و برای همه شهروندان مشکل ساز خواهد بود پس بهتر است بجای اقدام‌عجولانه طراح و تصویب کنندگان طرح، برای دفاع از آن در جلسه ای حضوری با حضور کارشناسان ترافیک و شهرساز و تاسیسات و عمران و کارشناسان راهنمایی و رانندگی و شهروندان نکته بین و صاحب نظر به دفاع از طرح خود بپردازند و یا حداقل طرح توجیهی و مطالعاتی آنرا در اختیار مردم قرار دهند.
    ابراهیم وقارفرد
    رئیس نظام مهندسی شهرستان گراش

    پسندیدم(۳)نمی پسندم(۰)

    پاسخ

  • محمد علی نادرپور

    تاریخ : ۱۰ - آذر - ۱۳۹۷

    0 - 4

    با سلام
    طرح زیر گذر اگر با مهندسی دقیق صورت بگیره دعای خیر مردم هم پشتشه ولی نظر بنده بر کمربندی جدید نیست چون نیمی از مردم ساختمان های تجاریشون داخل کمربندیه که با وجود کمربندی جدید رونق کسب و کار کمتر میشه

    پسندیدم(۰)نمی پسندم(۴)

    پاسخ

  • حسين ناصري

    تاریخ : ۱۰ - آذر - ۱۳۹۷

    2 - 3

    یادداشت خوبی بود
    اما با قسمتی از یادداشت که نوشته شده الگو برداری از فلکه ورودی لار کاملاً مخالفم
    چون هر شهر نسبت به محل قرارگیری کاربری های خدماتی و اداریشون شهرسازی وطراحی شبکه ارتباطیشون تفاوت دارند.

    پسندیدم(۲)نمی پسندم(۳)

    پاسخ

  • کاربر

    تاریخ : ۱۰ - آذر - ۱۳۹۷

    0 - 3

    با سلام
    امیدوارم با تصمیمی درست و کارشناسانه این پروژه خیلی مهم ختم بخیر بشه و پشیمانی بوجود نیاورد و مردم در مشقت بار ترافیکی قرار نگیرند
    باتشکر

    پسندیدم(۰)نمی پسندم(۳)

    پاسخ

  • گراش انقلابی

    تاریخ : ۹ - آذر - ۱۳۹۷

    6 - 1

    با سلام
    جناب دکتر غفوری ممنون از حسن توجه شما به یادداشت این حقیر .
    ان شاالله که برای عزیزان شورا و مسئولین مربوط نیز تلنگری باشد .

    پسندیدم(۶)نمی پسندم(۱)

    پاسخ

  • گراش انقلابی

    تاریخ : ۹ - آذر - ۱۳۹۷

    6 - 0

    باسلام
    شایسته است که شورا از نظرات متخصصین و دلسوزان شهروند استفاده کند و به پیشنهاد داده شده نگاهی ویژه داشته باشد

    پسندیدم(۶)نمی پسندم(۰)

    پاسخ

  • مسعود غفوری

    تاریخ : ۹ - آذر - ۱۳۹۷

    14 - 0

    یادداشت دلسوزانه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. خیلی سخت می‌شود باور کرد در این زمانه، درباره کاری با ابن عظمت، اینقدر عجولانه تصمیم‌گیری شود.

    پسندیدم(۱۴)نمی پسندم(۰)

    پاسخ

ارسال دیدگاه

اخرین اخبار ایران و جهان